Er du ordblind?

Ordblinde venlig skole

Er du ordblind?

Vi er en ordblindevenlig 10.klasse med erfaring og kompetencer til at hjælpe netop dig!

Der er rigtig mange elever som er ordblinde, og derfor har vi et særligt fokus på ordblindhed i 10.klasse.

Vi har fokus på at give dig redskaber og støtte i 10.klasse og hjælpe dig godt videre i din kommende uddannelse.

Alle undervisere i 10. klasse vil i den daglige undervisning guide og støtte dig med din ordblindhed.

Derudover har vi en dygtig ordblindevejleder, som hjælper dig i dit arbejde med de digitale hjælpemidler samt din udvikling af personlige strategier.

Vi tilbyder også ordblinde test, særlige vilkår til prøverne efter behov og individuel samtale om dine vanskeligheder.

Vores læsevejleder i 10.klasse er diplomuddannet og har flere års erfaring med netop samtaler af unge ordblinde.

Vi hjælper dig også med overgang til ungdomsuddannelserne. Her er det vigtigt at I derhjemme, får alle de rigtige papirer overdraget, så der på den nye ungdomsuddannelse kan søges SPS støtte. Det betyder, at du forsat kan få støtte til ordblindhed, når du kommer ind på din kommende ungdomsuddannelse.

Måske tænker du - 'det med ordblindhed - det har jeg helt styr på', så kan det være at du evt. kan være rollemodel for andre, som har det lidt svært med det og samtidig give dig mulighed for på nye måder, at flytte dig fagligt.

Som ung ordblind har du adgang til følgende:

-Screening og test af dine udfordringer, så vi ved hvad DU har brug for

-Voksne der ser på hvad du KAN og guider dig mod næste trin

-Læse- og skriveteknologier i den daglige undervisning

-Undervisning i tale-til-tekst og læsestrategier efter behov

-Vi arbejder med dine styrker og din faglige selvtillid og selvværd